18 Ağustos 2011 Perşembe

havuçlu tarator


tüm blog dostlarıma güzel bir gün ve hayırlı cumalar diliyorum...
havuç taratoru benim çok sevdiğim favori lezzetlerden biridir..... özellikle içine ilave edilen tahin çok güzel lezzet ve koku veriyor...
sayfamı ziyaret eden tüm dostlarıma yakın zamanda denemelerini tavsiye ediyorum.



malzemeler:

4 tane rendelenmiş havuç (robotta kıydım)
4 yemek kaşığı zeytinyağı
4 yemek kaşığı su
1 kesme şeker
tuz damak zevkinize göre...

sosu:
4 yemek kaşığı tahin
4 yemek kaşığı özellikle kese yoğurdu(diğer yoğurt sulandırıyor)
4 büyük diş ezilmiş sarımsak
1 çay kaşığı köri (çok yakışıyor)

havuç malzemelerini teflon tavaya alıp kısık ateşte suyunu salıp çekinceye dek sonra şeffaflaşıncaya kadar arada bir karıştırarak soteliyoruz.
ateşten alıp iyice soğutuyoruz.
havuçları kaseye alıp üzerine sos malzemelerini ilave edip iyice karıştırıyoruz.
sonra ister büyük salata tabağına ister benim yaptığım gibi kişiye özel tabakta çember küçük bir kalıp ile şekillendiriyoruz.
üzerine krema pompası ile kese yoğurdu sıkıp dereotu ve spiral havuç ile süsleyip servis zamanına dek dolapta soğutuyoruz...
kızarmış ekmek ile servis yapmanızı öneririm..



afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder