18 Ağustos 2011 Perşembe

kaymak lezzetinde tatlı lor yapımı



bana bu gün mail ve mesaj atan arkadaşlarım yaşadıkları yerde tatlı lor bulamadıklarını mümkünse evde tatlı lorun nasıl yapıldığını sorup tarif istediler...
müsait olduğum için arkadaşlarımızın isteğini kıramadım ve sizler için 1 saatimi ayırarak kaymak lezzetinde tatlı lorumuzu hazırladım...
henüz daha dinlenmeden resimledim ama lezzeti nefis olmuş... sizlerde kısa sürede hazırlayabilirsiniz.çok kolay ...



malzemelerimiz...
1 lt süt (tam yağlı )-------- pınar süt kullandım-----------
1 kutu 200 ml krema------ sütaşın kremasını kullandım------------
2 yemek kaşığı dolu dolu tepeleme susuz yoğurt

malzemelerin hepsini derin bir tencereye koyun.tel çırpıcı ile karıştırın ve ocağa alın.
kaynayıncaya kadar arada bir karıştırın.
kaynamaya başladıktan sonra çırpmayı bırakıp kısık ateşte 20 dk. kaynatın.
ateşten alın.
bu şekilde 15 dk kadar dinlendirin.
mutfak tülbentinizi ıslatıp iyice sıkın.
derin bir kabın içine serin.
kesilen sütü içine aktarın.
tülbentin kenarlarından toplayarak suyunu iyice sıkıpdüğüm atın.yüksek bir yere ucundan asarak suyunun süzülmesini sağlayın.
arada bir elinizle sıkıştırarak iyice sıkın suyu süzülsün.15 dk. adar bekletin bu şekilde.



sonra düğümü açıp



lorunuzu çıkarın.resimde gördüğünüz şekilde olucak.uygun kapaklı bir kaba alarak dolapta dinlendirin.hafif sertleştiğinde dilimleyerek



reçel,pekmez veya marmelat eşliğinde servis yapın...
afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder