18 Ağustos 2011 Perşembe

vartabit



ılık bir eylül sabahından tüm misafirlerime güzel bir gün diliyorum.
bu gün sizlere akdeniz mutfağının sevilen bir mezesi olan vartabit tarifi vermek istedim...vartabitin ana malzemesi haşlanıp püre haline getirilmiş kurufasulye ve tahindir.
antalyalı komşularım vartabiti yaparken içine haşlanmış yumurtada ilave ediyorlardı.yumurta kokusundan hoşlanmadığım için ben ilave etmiyorum.
vartabiti daha sade daha soft bir şekilde seviyorum.

bu kez dondurma kaselerinde hazırladım.farklı bir sunum oldu....üzerinede yağda kavrulmuş çamfıstığı yerine baharat ile kaplanmış yerfıstığı kullandım.hafif ve çok lezzetli oldu...


malzemelerimiz...

2 su bardağı haşlanıp iyice püre yapılmış kurufasulye
1/2 su bardağı kaliteli tahin
1 türk kahvesi fincanı zeytinyağı
3-4 diş ezilmiş sarımsak
1 türk kahvesi fincanı sirke
kimyon (damak zevkinize göre)
kırmızı acı toz biber (kullanmadım)
tuz ve az köri

kış ayında servis yapacaksanız üzerine yağda kavrulmuş çam fıstığı
yaz ayında servis yapacaksanız üzeri baharat ile kaplanmış hafif acılı yerfıstığı
sunum için kase şeklinde dondurma külahı ...

tüm malzemeler mutfak robotunda hiç pütür kalmayacak şekilde çok iyi çekilir.
kapaklı bir cam kaseye alınıp servis zamanına dek dolapta dinlendirilir...
servis zamanı külahlara doldurulup üzeri baharatlı fıstıklar ile süslenip servis yapılır...

afiyetler olsun ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder